zondag, december 17, 2006

De ergotrainer

In deze periode van daglicht tussen 08:00 en 16:30 komt er niet veel van om op de weg te trainen... Ik ben fel tegenstander van trainen met een lampje, ik vind het te link en daarnaast ook gewoon niet leuk. Dan maar op de Ergotrainer...of zoals we dat vroeger noemden "de rollen".
In sommige gevallen is de ergotrainer meer een "EGO"trainer, je haalt snelheden die je bij een normale training op de weg zelden haalt....maar meestal komt dat omdat je vergeten ben om de "watts" op te voeren.

Ik heb een zogenaamde Tacx flowtrainer en zit in de garage voor de televisie..
Anders is er namelijk geen klap aan. In het verleden wel eens geprobeerd om het met alleen muziek vol te houden maar dat was geen succes.

De grootste problemen op de roller zijn:
Vochtverlies, verveling en kans op overtraining.

Ooit heb ik eens maar liefst zo'n 120 km doorgebracht op de trainer, tijdens Parijs-Roubaix Heb ik overigens wel een week last van gehad, bleek ik toch een beetje te veel vocht te hebben verloren. Maximale tijd die ik er nu op doorbreng is 2 uur.

Geen opmerkingen: