vrijdag, augustus 24, 2007

Maandag 2 juli

Maandagmorgen, regenachtig maar het beloofde in de middag beter te worden. Dus gewacht en laat vertrokken. Volgens de coach moesten we rustig wennen en Col de Sarenne was daar uitstekend voor geschikt.

Afspraak die we hadden gemaakt dat ik gezien mijn klimcapaciteiten een half uur eerder aan de training zou beginnen zodat we ongeveer gelijktjdig op de top zouden arriveren. In de morgen hadden we met de auto verkend welke route ik moest volgen om de klim te kunnen aanvangen, en vol goede moed vertrok ik.


Vanaf het hotel een paar kilometer dalen daarna via de D1091 (richting de Lauteret) daarna na de dam bij Lac Du Chambon linksaf richting Mizoen. We gingen eraan beginnen. Mooie klim met redelijke percentages. Het liep dan ook goed totdat ik in de buurt van de top wat goten (tbv het ijswater) tegenkwam. Deze goten braken mijn ritme en daardoor ging het laatste stuk moeizaam. Mogelijk ook omdat de percentages daar wat venijniger waren. Vlak voor de top kwam de coach en even later Frans me voorbij....even later arriveerden we op de top. Volgens de boeken en grafieken is de Sarenne 1999 (soms kom je ook 1989 mtr tegen) maar op de top stond toch echt een bord met 2000 mtr... dus die houd ik maar aan!


Na de beklimming van de Sarenne, de beloning de afdaling vanaf Alpe D'Huez. Door Le Bourg D'Oisans naar col d'Ornon. We starten aan de Col door linksaf te slaan voor La paute en de D526 te volgen. Helaas 3 km onder de top slaat mijn maag terug.
KOTSEN! een keer of 5 maar. Ik denk dat de combinatie van hoogte en een nieuwe sportdrank (nieuw smaakje van Isostar) me de das om deed. Ik ben dus omgedraaid en heb aan de voet de mannuh gebeld dat ze niet op de top op me hoefden te wachten maar dat ze konden afdalen. Al met al 80 kilometer, 2035 hoogtemeters en een zure smaak. De week had beter kunnen beginnen!

Geen opmerkingen: