woensdag, mei 07, 2008

Terrugkieke (epiloog)

Als afsluiting van la marmotte 2007 toch nog even evalueren.

Ondanks dat ik in mijn 1e log van 27 augustus 2006 had aangegeven dat uitrijden mijn doel was, had ik stiekem voor mijzelf minimaal zilver ingecalculeerd.

Dat doel is dus behaald, dus geen reden tot klagen zou je zeggen.

Of toch wel!

Diegene die mij goed kennen weten dat ik er behoorlijk van baal dat ik geen goud heb gereden. Zeker niet omdat het binnen de mogelijkheden lag. Waarom is dat nou niet gelukt, oftewel wat zijn de verbeterpunten als ik deze uitdaging nog een keer wil aangaan!

VERBETERPUNTEN:
  1. Gewicht: in de maand juni kwam ik door allerlei drukte helaas weer zo'n 2 kilo aan. Ondanks dat het streven was om onder de 85 kilo te wegen is dit niet gelukt.
  2. Training: ook weer in de maand juni zie je een forse dip. Tot juni zat ik mooi op schema maar in juni heb ik dat goed laten liggen. Conclusie, totaal aantal voorbereidingskilometers (nu op 6100 km vanaf januari) moet omhaag, waarbij er met name in de laatste maand een piek moet liggen in veel krachtwerk. Aantal kilometers moet minimaal 7000 km zijn, voordat ik afreis naar Frankrijk
  3. Duurvermogen: In de voorbereiding een keer of zeven 150 kilometers op het vlakke getraind, meestal zo'n 5 uur maximaal. In de marmotte heb ik zowat de dubbele tijd in het zadel gezeten. En daar was mijn lichaam dus niet aan gewend. Conclusie: bouw in de voorbereiding een aantal trainingen (2 of 3) in van zo'n 8 uur. Zodat je lichaam (en kont) gewend aan deze inspanning.

Al met al ruimte voor verbetering. En dus wie weet op naar la marmotte 2009 of 2010.

Geen opmerkingen: