maandag, mei 28, 2007

Balans

Wanneer is alles nou eigenlijk in balans..

Een jaar bestaat uit 365 dagen, oftewel 8760 uur, zo'n 2920 uur daarvan breng je in bed door. Heb je dus nog 5840 uur beschikbaar. Aan werk, studies en andere"verplichtingen ben je ongeveer 2500 uur op jaarbasis kwijt. Heb ik dus nog 3340 uur over om aan gezin en sport/hobbies te besteden..

Wanneer is dat nou in balans?

Stel je voor, ik fiets dit jaar ongeveer 9000 km, loop 1000 km hard en besteed nog wat zaterdagochtenden en donderdagavonden (vanaf 21:00) aan tennissen. Dan steek ik daar ongeveer 440 uur in. Zou ik toch nog 2900 uur over moeten houden voor mijn gezin, oftewel een kleine 8 uur per dag.....

En toch voelt dit niet zo.

Conclusie: Na de Marmotte even gas terug, nog meer leuke dingen samen, totdat het weer gaat kriebelen......en we weer voor een nieuwe uitdaging gaan.

nb: Vandaag de "heideroute" gereden, startpunt Braschaat. Is zeker een aanrader. (totaal op de teller 120 km vandaag)

Geen opmerkingen: