zondag, augustus 27, 2006

De Renner

De Renner van Tim Krabbe is voor mij een van die weinige boeken die ik regelmatig uit de kast pak om het te herlezen.

"Meyrueis, Lozère, 26 juni 1977. Warm, bewolkt weer. Ik pak mijn spullen uit mijn auto en zet mijn fiets in elkaar. Vanaf terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-Wielrenners.
De leegheid van die levens schokt me."

De eerste letters van het boek de Renner, geschreven door Tim Krabbe.
In het boek staat de "ronde van de Mont Aigoual" centraal maar dat is naar mijn mening slechts een middel om Krabbe's passie voor wielrennen onder woorden te brengen, volgens mij had hij ook over de ronde van Lutjebroek even boeiend kunnen vertellen over een van zijn grote passies, het wielrennen. Voor de echte liefhebbers onder ons is het herkenbaar, meevoelbaar en lijkt na 2 bladzijden al of je meedoet in de koers.....Ben je een echte wielerfanaat....LEES DIT BOEK!

En Oh ja, je kunt de ronde van Mont Aigoual natuurlijk ook zelf fietsen.

Geen opmerkingen: