maandag, september 11, 2006

Mijn achilleshiel

Volgens wikipedia is de achilleshiel het volgende:
Een achilleshiel is een fatale zwakke plek in een anderszins onkwetsbaar iets.
De naam is afgeleid van de Griekse held Achilles die de hoofdrol in de Ilias van Homerus vervult. Hij was bij zijn geboorte door zijn moeder, de zeegodin Thetis als kind in het water van de Lethe, een rivier in de onderwereld gedompeld om hem onkwetsbaar te maken. Zij moest hem daarbij wel ergens vasthouden, en dat deed zij bij zijn hiel. Dit was dan ook de enige kwetsbare plek op zijn lichaam en werd uiteindelijk zijn ondergang in de strijd tegen Troje: Paris raakte hem met een giftige pijl. De sage verwijst daarbij duidelijk naar het feit dat wanneer de grote pees in de hiel van de mens (toepasselijk Achillespees genoemd) doorgesneden of beschadigd wordt, dit kreupelheid betekent.

Mijn achilleshiel is daadwerkelijk mijn rechter achillespees....In voorbereiding op de marathon van Etten-leur (jawel ik probeer ook nog hard te lopen, persoonlijk record staat op 3 uur 47 minuten) heb ik deze pees wederom overbelast/beschadigd. Gevolg zo'n 3 weken niet op het carbon ros, in diezelfde 3 weken totaal geen sport, hetgeen bij mij ernstige gevoelens van onbehagen oplevert...

Met andere woorden:
Ik word er goed chagerijnig van.

Nu eindelijk 3 weken verder lijk ik enigszins hersteld en mag ik weer...De eerste trainingsrit na zo'n periode vind ik altijd bijzonder, het lijkt wel of je vliegt..... inmiddels weer zo'n 160 km getraind in 3 dagen en "IT FEELS GREAT".....

Geen opmerkingen: