zondag, september 17, 2006

Rare jongens, die wielrenners

Nadat ik op zaterdag behoorlijk diep was gegaan tijdens een training, besloot ik op zondag het eens rustig aan te doen.....herstellen heet dat. Klein rondje eiland Tholen op het programma, gemiddelde tussen de 27 en 29 km per uur met een lekker klein verzetje.

Tot zover dat plan!

Want zoals wel eens meer gebeurd kwam ik onderweg een andere "renner" tegen. Hij draaide zo'n 100 meter voor me de weg op richting de oesterdam, met een klein tussensprintje kroop ik in zijn wiel om in 1e instantie even uit de wind te zitten (windkracht 5 en westenwind) en daarna gezellig een praatje aan te knopen. Nadat we door het tunneltje de Oesterdam opdraaiden probeerde hij mij uit het wiel te rijden! Op dat moment nam de wielrenner het over van het verstand. In plaats van rechtsaf naar het buitendijkse fietspad (Is een echte aanrader) volgde ik mijn "concurrent" de oesterdam op... De brug stond open dus stonden we zij aan zij te wachten op het vertrek. Inmiddels was het verstand weer een beetje teruggekeerd en nadat de bomen open gingen dacht ik rustig aan op kop te gaan rijden, windje mee dus zo'n 36 in 't uur ging vrij relaxt en dan konden we ondertussen de strijdbijl begraven....Maar nee, na zo'n kilometer zag ik de colnago classic hard overnemen, het tempo schoot door naar 45 km per uur, soms zelf 47. Na de oesterdam kop over kop te hebben genomen, nam mijn tegenstander met een "ik ga hier links"(via de carpoolplaats onder door de brug bij de kreekraksluizen) afscheid en ikzelf draaide wat verderop naar links om over de brug richting hoogerheide te fietsen....Brug op, 30 kilometer op de teller in 35,6 gemiddeld, voelde ik pas hoe diep ik gegaan was, ondertussen keek ik naar rechts waar ik onder mij mijn medestrijder zag fietsen, zo'n 4 tanden lichter, op het binnenblad zichtbaar vermoeid.....Rare jongens, die wielrenners........

Deze week: 273 km op de teller...lekker weer...prima getraind.

Geen opmerkingen: